Zon

18 september 2022 - Addis Abeba, Ethiopië

Weer een week voorbij. Met eerst koffie en taart om het nieuwe jaar in te luiden. En later in de week een bezoek aan het zuiden van het land, Somali, waar we te maken hebben met klachten van de overheid over wat we de afgelopen jaren niet goed gedaan hebben. De boel lijkt gesust maar moet de komende tijd nog wel echt blijken… Ook een workshop buiten de stad aan een kratermeer (foto) van een project voor jongeren en werkgelegenheid. Volgende week ook naar het veld, een paar dagen deze keer, vooral gezondheidszorg en noodhulp. Daarmee heb ik de richting van Cordaid in Ethiopië meteen te pakken: werk, zorg en noodhulp. Afhankelijk van het gebied meer nadruk op het een of het ander. En afhankelijk van financiering, voor langere tijd (gezondheidszorg) of korter (noodhulp). Mooie projecten!

Vandaag de hele dag stralend weer, voor het eerst. Het heeft afgelopen weken veel geregend, af en toe zon maar zodra de regen er was koelde het ook af. Vandaag dus warmer, zelfs een paar uur op het balkon in de zon kunnen zitten! Vanmorgen een rondje in de buurt, koffietje, kerkje, straatjes. Zoiets.

1. Caroline:
    19 september 2022
    Mooie foto's Marten! Leuk om zo over je schouder mee te kunnen kijken.
    Succes met de projecten daar!