Alweer op pad!

14 maart 2021 - Juba, Soedan

Weer twee veldkantoren bezocht afgelopen week. En weer nieuwe ervaringen. Met de boot anderhalf uur over de Nijl om bij Kodok te komen (zie de video, dan zie je hoe hard we gingen en hoeveel vogels er waren, als je goed kijkt zie je misschien een krokodil of een nijlpaard). Daar doen we zowel landbouw als gezondheidszorg. In een gebied wat echt ‘ver weg’ is.

En daarna naar Maban, weer een uurtje vliegen. In Maban hebben we een prachtige compound, met veel groen en vogels (luister naar de video!) maar ook veel gedoe met de bevolking, met vluchtelingen uit Sudan, met verwachtingen en beperkte middelen.

Komende twee weken blijf ik in Juba. Daar moet ook eea gebeuren. En eind volgende week kom ik voor een dag of 10 naar NL, dus dat is al bijna het geval! Ook leuk.

1. Sacha:
    16 maart 2021
    Wat vliegt de tijd, maar misschien ervaar jij dat anders... Jullie gaan hard in die boot inderdaad, Die vogels zie ik wel maar die nijlpaard en krokodil...?heb jij die erbij bedacht of gaan mijn ogen niet snel genoeg?
    Succes en goeie vlucht alvast naar NL!
  2. Marten:
    20 maart 2021
    Ik denk echt dat ze er moeten zitten, maar ik had zo ook nog niet gezien nee...